Éto Kavkaz!

Éto Kavkaz!

Arc poetica

2016. április 19. - lucullus

- Turóczi Gábornak hívnak.

- a chocoMe kézműves csokoládé moszkvai képviseletét vezetem 2013 óta, a vállalat működésében annak indulása, azaz 2010 óta részt veszek. 

- én szerkesztem a http://lucullus.blog.hu oldalt  (2003-tól működő, ma is aktív egyesület, nemzeti vacsorákat szervez Magyarországon)  és az én agymenésem volt a http://extremszakacs.blog.hu is (2006-2016) is.  (Tudják, ez volt az a "fura fazon, aki paprikás csirkét főzőtt az Északi-sarkon, a levegőben, a Lánchíd tetején, a Góbi sivatagban, Sztálin csizmáján meg hasonló elvont helyeken..., hogy a magyar konyhát népszerűsítse").

- imádok csavarogni. általában nem az országonkénti bontást preferálom. Mert mi is számít ORSZÁGNAK? Az Északi-sark? Hegyi-Karabah? A Boszniai Szerb Köztársaság? Koszovó? Netán Dél-Oszétia vagy Abházia? A tűzszüneti zóna? A lebombázott és aláaknázott, tiltott Agdam városa? A Transz-Dnyeszteri Köztársaság, mint Európa utolsó kommunista állama? Vagy a Feröer-szigetek, ami Dánia? (dehogy Dánia). Vagy a CCCP, netán Csehszlovákia? Na ne röhögtessenek már. Ha már voltál Jaltában, akkor voltál a Szovjetunióban, Ukrajnában és Oroszországban is? Igen! De nem... Akkor most hogy is van ez?! Szerintem nem az "országokat" kell  "kipipálni", hanem a Föld különböző "territóriumain" élő embereket megismerni, kultúrájukat-szokásaikat megérteni, megkóstolni étkeiket, bemenni a házaikba, és elvinni hozzájuk a saját kultúránk alapköveit is. Talán mi magunk is "jobbulunk, okosodunk" ettől, a világunk meg kevésbé lesz rossz.

- igyekszem nagy ívben elkerülni a "hagyomanyos ertelemben vett turizmust" és olyan helyekre megyek a legszívesebben, ahová más nem. A legtöbb ember Moszkvában megnézi a Vörös-teret, én meg ugyancsak megnézem azt, de egy magas háztetőről, vagy a nyomába eredek egy föld alá elvezetett folyónak. Ez nem azt jelenti, hogy a Vörös-tér ronda lenne (hisz gyönyörű, lélekemelő, imádom), hanem azt, hogy más szemszögből JOBB nézni rá. Imádom az ún "urban exploring"-ot, azaz a tetőkön való mászkálást, a föld alatti kalandokat,  a működő ipari helyeket es az elhagyatott objektumokat is. Téged Kiev izgat Ukrajnában? Ok, aláírom! Én meg megyek Csernobilba, szevasz... 

- imádok írni, és a médiában időről-időre jelen lenni. Céljaim - a kultúra és a világ valóban értékes és érdekes dolgainak megismertetése - így rengeteg emberhez eljutnak. Főleg a gasztronómia- és kulturális-utazási-szociográf témák izgatnak, bar az ipari letesitmenyek is. Mintegy 100 szakcikket írtam eddig különböző médiumoknak (Index/Travelo, Az Utazó, Café és Bár, Vendáglátás, Chili, Elite magazin, CEO, Campus, Est TV, Kreatív stb), pár írásom átvette a National Geographic online, az Index/Ongo, a Heti Válasz, Travelline, de írogattam rövid sci-fiket is. Írtam emellett egy könyvet "Paprikás csirke az Északi-sarkon" címmel, és úgy emléxem, kb. 23 éves lehettem, amikor eladtam a városmarketing szakdolgozatomat Jászberény városának. 

- számát nem tudom, hányszor szerepeltem a magyar és külföldi médiában: ugyancsak utazás/gasztronómia/extrém-szakács témakörben, valamint az összes létező otthoni tévében főztem is már mindenféle izgalmasat.

 

 

 

süti beállítások módosítása